Balie afspraak maken

Bent u huurder van WonenBreburg?

Gerelateerde vragen

Hoe kom ik in aanmerking voor een woningaanpassing van het WMO?

Algemeen

Tilburg:

  • Soms zijn er aan uw woning aanpassingen nodig om zo lang mogelijk zelfstandig thuis wonen mogelijk te maken. Hiervoor kun je terecht bij Loket Z van de gemeente Tilburg.
  • Aanpassingen/veranderingen aan woningaanpassingen (verhangen van beugels, douchestoeltjes repareren. Kortom: alle reeds geplaatste aanpassingen) dien je aan te vragen bij loket-Z van de gemeente Tilburg. Afdeling WMO van de gemeente pakt dit op.
  • Indien je zelf aanpassingen aanschaft dien je deze zelf te (laten) plaatsen. Het onderhoud en reparaties ligt dan niet bij Wonenbreburg.
  • Kleine reparaties aan door WonenBreburg geplaatste woningaanpassingen voeren wij zelf uit.
  • Indien een Woningaanpassing niet meer gerepareerd kan worden, dien je zelf bij de gemeente een nieuwe aan te vragen.
  • Heb je vragen hierover of wil je meer informatie dan kun je hiervoor terecht bij loket  Z via www.tilburg.nl of een van de partners van de Toegang. Zij bespreken wat de gemeente Tilburg voor je kan betekenen.
  • Op verschillende locaties in de wijken zijn zij bereikbaar, kijk op www.tilburg.nl voor de tijden en de locaties.

Breda

  • In Breda kun je een woonvoorziening aanvragen via www.breda.nl.
  • Een deel van de woningaanpassingen wordt vergoed door de gemeente, sommige aanpassingen moet je zelf betalen en  soms betaal je een eigen bijdrage. Dit heeft te maken met je persoonlijke situatie.
  • De gemeente noemt aanpassingen die niet meer worden vergoed "algemeen gebruikelijk". Men bedoelt hiermee voorzieningen die in het verleden verstrekt zijn vanuit bijvoorbeeld WMO, Wvg of AWBZ maar inmiddels overal te koop zijn en daarnaast niet specifiek bedoelt voor mensen met een beperking. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een douchestoel, douchekruk, wandbeugels, verhoogd toilet, antislipvloer e.d.
  • Daarnaast heeft de gemeente Breda met de corporaties afspraken gemaakt  over woningaanpassing in huurwoningen.
  • Heb je vragen hierover dan kun je hiervoor een afspraak maken met de gemeente Breda via www.breda.nl of telefonisch via 14076.
  • Je kan met deze vragen ook terecht bij een de partners van zorg voor elkaar.  Zie hun website voor locaties en openingstijden.

Meer over dit onderwerp

Wanneer kan ik een bijdrage voor verhuiskosten en inrichtingskosten krijgen via de WMO?

Algemeen

WonenBreburg bepaalt dit niet. Dit bepaalt de gemeente.

Meer over dit onderwerp

Waar vind ik vacatures en meer informatie over Werken bij WonenBreburg?

Algemeen

Op onze website Werken bij WonenBreburg: https://werkenbij.wonenbreburg.nl vind je meer informatie over werken bij WonenBreburg. Ook vind je daar de openstaande vacatures. 

Meer over dit onderwerp

Wat moet ik doen om een seniorenpluswoning (of gelabelde woning) te kunnen krijgen?

Algemeen

Tilburg

  • In Tilburg kennen we geen aanleunwoningen. We hebben wel toegankelijke woningen. We noemen die ook wel gelabelde woningen.
  • Je moet ingeschreven staan bij Woning in Zicht.
  • Met een WMO-verhuisverklaring (ook genaamd: nultreden-verklaring) kun je met voorrang in aanmerking komen voor een toegankelijke woning. Kom met je indicatie langs bij één van de deelnemende corporaties, zij kunnen de indicatie beoordelen en, indien goedgekeurd, in je inschrijving verwerken. Je mag de indicatie ook mailen naar

    info@woninginzicht.nl

    .
  • ls deze indicatie in orde? Dan krijg je hier altijd een bevestigingsmail van.
  • Mocht je een ander type indicatie hebben dan verwijzen wij je door naar Loket Z.
  • Je kunt reageren via Woning in Zicht op de toegankelijke woningen. Je vindt de rollator- en rolstoel-toegankelijke woningen tussen de woningen die we aanbieden via het Aanbodmodel. Je herkent ze aan het rollatorpictogram en het rolstoelpictogram. Iedereen kan een toegankelijke woning huren. Beschik je over een indicatie op uw inschrijving? Dan krijg je voorrang op woningen die rollator- of rolstoeltoegankelijk zijn.

Breda

Meer over dit onderwerp

Ik ben mijn sleutel(s) kwijt, wat moet ik doen?

Algemeen

Sleutel kwijt? Bel ons dan op 088 - 496 00 00 of mail contact@wonenbreburg.nl. We kijken dan met jou welke sleutel je kwijt bent en wat het kost om hem te vervangen. 
Alleen de hoofdhuurder(s) mag contact opnemen bij verlies van een sleutel. De hoofdhuurder is de persoon van wie de naam op het huurcontract staat. 
 
Ben je de sleutel van je eigen voordeur kwijt? En heb je geen reservesleutel? Dan moet er een nieuw slot geplaatst worden. WonenBreburg kan dat doen. Let op: dit is een extra service. Daar betaal je voor.  
Op maandag tot en met vrijdag tussen 9 uur en 17 uur betaal je €75,-. Voor 9 uur, na 17 uur en op zaterdag en zondag betaal je €150,-. Wij maken de deur alleen open voor de hoofdbewoner(s). Bij het open maken van de deur moet je een geldig legitimatiebewijs laten zien. 
 
Kan er geen monteur komen? Dan kan je zelf een slotenmaker of sleutelservicebedrijf bellen. Je betaalt zelf de kosten.  

Meer over dit onderwerp

Ik wil een sleutel bijbestellen, hoe doe ik dat?

Algemeen

Bel ons op 088 - 496 00 00 of mail contact@wonenbreburg.nl als je een extra sleutel wil. Alleen de hoofdhuurder(s) kan sleutels bestellen en ophalen. Hij of zij moet een geldig legitimatiebewijs meenemen. De hoofdhuurder is de persoon van wie de naam op het huurcontract staat.  
 
Wil je een iLOQ sleutel bijbestellen? Klik hier voor het bijbestelformulier.  
Ben je student? Dan kan je geen iLOQ-sleutels bijbestellen. 
 
Wil je een extra sleutel van je eigen voordeur? Dan kan je die laten bijmaken bij een sleutelmaker. Je mag zelf kiezen welke.  
 
Woon je in een koopwoning in een gebouw met een Vereniging van Eigenaren (VVE)? Dan kan je een sleutel bijbestellen bij de VVE. 

Meer over dit onderwerp

Wat kan ik doen om mijn uitschrijving bij Klik voor Wonen of Woning in Zicht ongedaan te maken?

Algemeen

Ben je korter dan twee jaar uitgeschreven omdat je de verlenging niet betaald hebt? In dat geval kun je zelf je inschrijving herstellen.

  • Log daarvoor in op de website, doorloop de stappen en betaal de kosten via iDEAL. De uitschrijving wordt dan automatisch ongedaan gemaakt.

Langer dan twee jaar uitgeschreven

  • Als je: langer dan twee jaar bent uitgeschreven omdat je de verlenging niet betaald hebt óf
  • je bent uitgeschreven om een andere reden, dan kun je de uitschrijving niet meer herstellen.
  • Daarmee vervalt ook je oude inschrijfduur. Ben je nog steeds op zoek naar een woning? Schrijf je dan opnieuw in. Vanaf het moment dat je opnieuw bent ingeschreven, bouw je inschrijfduur op. 

Meer over dit onderwerp

Hoe kan ik mijn inschrijving verlengen bij Klik voor Wonen?

Algemeen

Het verlengen van uw inschrijving kunt u gemakkelijk zelf regelen. We sturen u op tijd een herinnering via de mail, zodat u het verlengen van uw inschrijving niet vergeet.

Doorloop onderstaande stappen en verleng uw inschrijving op tijd:

  • Ga naar het inlogscherm op de website van Klik voor Wonen. De inlogknop vindt u rechtsboven;
  • Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord;
  • Bent u het wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten? Vraag deze opnieuw aan op de pagina waar u moet inloggen;
  • Doorloop de stappen en betaal € 10,00 via iDEAL, een eenmalige machtiging of een doorlopende machtiging;
  • Controleer via ‘Mijn Klik voor Wonen / Mijn betalingen’ of de verlenging is gelukt;
  • U ontvangt geen bevestiging van uw betaling. 

Meer over dit onderwerp

Hoe kan ik mijn inschrijving verlengen bij Woning in Zicht?

Algemeen

  • Je kunt de verlengingskosten van € 8,- betalen met een eenmalige machtiging, een doorlopende machtiging of via iDEAL betaling.
  • Let op: een eenmalige machtiging duurt ruim 2 weken voordat deze is verwerkt.
  • Het is niet mogelijk om de verlengingskosten over te boeken naar ons bankrekeningnummer, een acceptgirokaart of via automatische incasso.

Meer over dit onderwerp